درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 108
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 108
بازدید ماه : 120
بازدید کل : 61028
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان

در شرایطی که افزایش سهم مردم در هزینه‌های درمان و مشکلات عدیده درمانی مورد وثوق وزیر نیز بوده و بار‌ها با انتقاد وی مواجه شده است، طرح پزشک خانواده که همواره به عنوان راه برون رفت از این مشکلات عنوان می‌شد، مدتی است به صورت پایلوت اجرایی شده است اما نتایج اجرای چند ماهه این طرح، به گواه گزارش‌های سازمان نظام پزشکی چنگی به دل نمی‌زند تا جایی که خواستار توقف اجرای آن شده‌اند!

در شرایطی که چند ماهی است از اجرای آزمایشی برنامه پزشک خانواده در دو استان سپری شده و به گفته رییس ستاد اجرایی این طرح، بزودی در پایتخت و یک استان دیگر هم اجرایی خواهد شد، هنوز مشکلاتی در سر راه این برنامه بزرگ تحول نظام سلامت کشور وجود دارد که چه بسا تداوم هر کدام برای عقیم گذاشتن طرح کافی است؛ شاید بد نیست توصیه اخیر رئیس جمهور را برای متولیان طرح بازخوانی کنیم!

به گزارش «تابناک»، روز گذشته و با دعوت هیات رئیسه سازمان نظام پزشکی، سمیناری برای کار‌شناسی مشکلات طرح پزشک خانواده (نسخه ۰۲) برگزار شد که در پایان آن قطعنامه‌ای صادر شد که بر اساس آن، حاضران خواستار توقف اجرای برنامه پزشک خانواده تا زمان برطرف شدن ضعف‌ها و ایرادهای اجرایی شدند.

از جمله نکات جالب توجه این سمینار این بود که هیچ کدام از مدیران وزارت بهداشت، به عنوان متولیان اجرای برنامه در آن حضور نداشتند و این موضوع سبب شد تا رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، به عنوان یکی از حاضران در سمینار در گلایه نسبتا تندی بگوید: اگر یک نماینده بخواهد از وزیر سئوالی بکند، تمام معاونین و مشاورین او حضور پیدا می‌کنند تا شاید نماینده را از سئوالش منصرف کنند اما آیا طرح ملی پزشک خانواده ارزش این را نداشت که کسی از وزارت بهداشت حضور پیدا کند؟

عبدالرضا عزیزی با اشاره به ارائه نشدن گزارشی از اجرای طرح پایلوت برنامه پزشک خانواده، می‌گوید: طبق قانون اساسی، آموزش و درمان مردم می‌بایست رایگان باشد اما متاسفانه نه تنها رایگان نیست که برعکس، سهم مردم از پرداخت حق بیمه خیلی زیاد است. به طوریکه دو سوم حق بیمه را مردم می‌پردازند؛ این طرح هم هنوز می‌لنگد و کامل نیست.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب